SI-stipendium till 57 avgiftsskyldiga studenter

9 april 2014

I veckan har Svenska institutet beviljat 57 avgiftsskyldiga studenter stipendium för masterstudier vid Umeå universitet. Totalt har 700 masterstudenter beviljats stipendier för studier i Sverige läsåret 2014/2015. Stipendierna täcker studieavgifter och levnadskostnader.

Svenska institutet (SI) erbjuder varje år stipendium till studenter utanför EU/EEA som vill studera vid en svensk högskola. Stipendierna täcker studieavgifter för studier på masternivå och levnadskostnader.

SI har totalt erbjudit 700 utländska studenter stipendium för läsåret 2014/2015. För studier vid Umeå universitet har 57 studenter beviljats stipendium, varav 44 är nya studenter och 13 har fått sina stipendier förlängda.

Alla som har blivit beviljade ett stipendium har fått information om det via e-post. Sista svarsdag för att tacka ja är 30 april.

Listor på beviljade stipendier finns på studyinsweden.se. I dagsläget framgår enbart land, ansökningsnummer, masterprogram och programkod.