Medicinska studentkåren utser pedagogiska pristagare

11 april 2014

Umeå medicinska studentkårs pedagogiska pris för grundutbildning tilldelas Anders Olofsson på institutionen för medicinsk biofysik och biokemi. Medicinska studentkårens pedagogiska pris för kliniskt handledarskap tilldelas Kristina Ottosson och Stina Morén, båda övertandläkare i oral protetik.

Pedagogiska priset för grundutbildning

Anders Olofsson får priset med följande nominering:

"Anders har etablerat en helt ny kurs och det med bravur! Han är en fantastiskt engagerad lärare vilket han visar bland annat genom fantastiskt pedagogiska och inspirerande föreläsningar. Han har etablerat, för sin kurs, nya undervisningstekniker vilket samtliga studenter ställt sig positiva till. Hans ständiga strävan för att studenterna ska förstå och utvecklas är ett givande exempel på en utmärkt pedagog."

Pedagogiska priset för kliniskt handledarskap

Kristina får priset med följande nominering:
"Kristina är en otroligt kunnig och kompetent handledare vars engagemang för sina studenter genomsyrar hennes praktik. Hon har stort tålamod för den individuella studentens utveckling och ger av sig själv, både tid och person, för att forma framtidens tandläkare."

Stina får priset med följande nominering:
"Stina är en enormt engagerad och kunnig handledare. Hon undervisar med värme, intellekt och har en förmåga att ge varje student individuell plats för sin egen utveckling. Hennes driv är ett talande exempel på fantastiskt kliniskt handledarskap.

Besluten fattades av kårfullmäktige 2 april 2014 efter nominering från studenterna vid medicinska fakulteten.